ورم سینه بعد از پروتز

ورم سینه بعد از پروتز

پروتز سینه این روزها جزء پرطرفدار ترین و شایع ترین جراحی های زیبایی است که تا حد زیادی می تواند به فرم دهی سینه ها کمک کند و به زیبایی سینه ها بیفزاید.

زنان بعد از گذر از یک سنی خاص با مشکلاتی روبرو می شوند که از زیبایی و خوش فرمی سینه هایشان می کاهد. از این رو افرادی هستند که تصمیم می گیرند با جراحی هایی که کم خطر هستند و نتایج خوبی در بردارند به افزایش زیبایی سینه های خود کمک کنند.

مهم ترین بخش هایی که در ادامه خواهد امد از این قرار است:

  • کاندیدا های مناسب برای پروتز سینه
  • هزینه پروتز سینه
  • ورم سینه بعد از پروتز سینه
ورم سینه بعد از پروتز

آشنایی نسبی با پروتز سینه

حتما شما هم با این روش آشنایی دارید و می‌دانید که با چه هدفی انجام می‌شود. پروتز سینه با بزرگی و خوش فرمی سینه همراه است و دارای انواع مدل های مختلفی می‌باشد که هر شخص می‌تواند مطابق با سلیقه خود آن را انتخاب و استفاده کند. این عمل زیبایی معمولا حدود یک ساعت و نیم زمان برده و این مدت زمان به اندازه وضعیت و انتظارات بیمار بستگی دارد.

سوتین طبی بعد از جراحی پروتز سینه برای جلوگیری از ورم سینه

 انواعی از سوتین های طبی در سراسر داروخانه ها موجود است که پزشک شما بسته به نوع جراحی و تجربه خود، برای شما استفاده از آن را تجویز خواهد کرد. سوتین های طبی از تورم بیش از حد سینه بعد از پروتز جلوگیری کرده و معمولا به مدت دو الی سه ماه باید به طور مداوم از آن ها بهره برده شود.

سوتین طبی

دلیل ایجاد اسکار بعد از جراحی پروتز سینه

در جراحی پروتز سینه، نواحی خاصی را برش زده و پروتز را جای گذاری می‌کنند. گاهی در موارد خفیفی ممکن است زخم ها باز شده یا به زودی ترمیم نشوند. این مسئله بسیار طبیعی بوده که در ابتدای روز های پس از جراحی، ناحیه زخم ها متورم یا قرمز باشند و جای هیچگونه نگرانی نیست. بافت های اسکار در مدت زمان یک سال پس از جراحی از بین خواهند رفت اما در این زمان حتما زیر نظر پزشک جراح خود باشید.

۳ الی ۶ روز بعد از پروتز سینه

باید دانست که در مدت زمان ۳ الی ۶ روز اول بعد از جرراحی پروتز سینه بیشترین ناراحتی و ورم سینه را احساس خواهید کرد. برای روزهای اولیه پزشک، داروهایی مناسب کاهش تورم و درد تجویز می‌کند.

روز هشتم بعد از جراحی پروتز

با گذشت زمان و نزدیک شدن به روز ۸ بعد از جراحی، علائمی مانند ورم سینه و درد از بین رفته و روز های دیگر نقاهت بسیار آسان است.

بهترین کاندیداها برای انجام پروتز سینه

چه زنانی می توانند برای انجام پروتز سینه اقدام کنند؟

این سوال از پرتکرار ترین سوالاتی است ک از سوی زنان زیادی مطرح می شود. از جمله مهم ترین کسانی که می توانند برای پروتز سینه اقدام کنند از این قرار است:

  • زنانی که شیردهی داشته اند و سینه هایشان افتادگی و شلی پیدا کرده است.
  • زنانی که در اثر افزایش سن سینه هایشان فرمی بد پیدا کرده است.
  • زنانی که به طور ژنتیکی سینه هایی کوچک دارند.
  • زنانی که به دلیل سرطان سینه مجبور شدند که سینه هایشان را بردارند.
  • زنانی که دوست دارند سینه هایی زیبا با فرمی زیبا و سفت داشته باشند.
ورم سینه بعد از پروتز

هزینه پروتز سینه

از دیگر سوالاتی که در زمینه پروتز سینه می پرسند این است که هزینه انجام پروتز سینه چقدر است؟ واقعیت این است که معیارهای مختلفی سبب می شود که هزینه پروتز متغیر باشد. در واقع پزشکان بسته به میزان تخصصی که دارند و نیز بسته به اینکه زنان از چه مارک و از چه جنسی پروتز انتخاب می کنند هزینه های مختلفی را دریافت می کنند.

ورم سینه بعد از پروتز سینه

اولین نکته مهمی که باید در خصوص ورم سینه در نظر داشته باشید این است که این عارضه کاملا طبیعی و موقتی است. بنابراین این اتفاق برای همه زنانی که پروتز انجام می دهند رخ می دهد. اما با این تفاوت که برای برخی از زنان زیاد است و برای برخی دیگر خفیف تر است.

از جمله اقداماتی که می توانید انجام دهید این است که مشاوره های لازم را با پزشک خود داشته باشید و نکات مراقبتی را با دقت زیاد دریافت کنید.

ورم سینه در حالت عادی به مدت دو تا سه هفته ادامه خواهد داشت. بعد از گذشت این مدت زمان ورم کاهش پیدا خواهد کرد.

مهم ترین نکته این است که در صورتی که ورم شدید بود یا اینکه بیشتر از سه هفته ادامه پیدا کرد در اولین فرصت این مساله را با پزشک خود در میان بگذارید.

بسیاری از التهابات و ورم هایی که در بافت سینه بعد از پروتز سینه به وجود می‌آید، به دلیل برش های موجود بر روی پوست برای قرار دادن پروتز در بافت سینه است. شما حتما می‌دانید که اگر حتی دستتان هم با یک برش کوچک رو به رو شود، تا چندین روز دارای التهاب و ورم جزئی و درد می‌باشد بنابراین ورم هایی که در اثر این مسئله به وجود می‌آیند، جای نگرانی ندارند و بسیار طبیعی هستند.

دکتر اعظم صلاتی فوق تخصص جراحی پستان، سرطان و زیبایی هستند. جهت ارتباط با ایشان می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید. شماره های تماس : ۰۲۱۶۶۹۰۹۹۸۴

از جمله مهم ترین راهکاری که به منظور مقابله با کاهش ورم انجام می شود این است که سوتین های مخصوصی را استفاده کنید.

استفاده از کمپرس های سرد نیز می تواند به کاهش ورم و کبودی کمک کند. بنابراین استفاده از این کمپرس ها تاثیرات زیادی خواهند داشت.

بعد از اینکه پروتز را جایگذاری کردید باید مدت زمانی را در طول روز سینه های خود را ماساژ دهید. البته این ماساژ باید کاملا ظریف باشد تا مشکلی برای بافت سینه ایجاد نشود.

راه های مقابله با ورم سینه بعد از پروتز

یکی از مطمئن ترین و ایمن ترین راه ها برای اینکه بتوانید با ورم سینه بعد از پروتز مقابله کنید، این است که از به وجود آمدن عفونت در بافت سینه جلوگیری کنید. همچنین بسیاری موتارد دیگر مانند استفاده از سوتین های راحت و طبی در این امر تاثیر گذار است. در واقع پروتز های سینه باید در جای خود ثابت نگه داشته شوند تا تثبیت گردند و نباید دچار جا به جایی شوند. توجه داشته باشید که اگر چه که ورم بعد از پروتز سینه در روز های اولیه بسیار طبیعی است اما شما با این حال، باید حتما این مورد را به دکتر جراح خود اطلاع دهید.

آیا سایز پروتز سینه در میزان ورم بعد از عمل تاثیر دارد؟

حتی اگر این مورد را تصور کنید که یک جسم قرار است در بافتی کوچکتر از ابعاد خود جای گیرد، متوجه خواهید شد که در این امر نیز این مورد تاثیر گذار است. هر چه سایز پروتز سینه بزرگ تر باشد، بافت های مجاور بیشتر ورم کرده و با التهابات بیشتری رو به رو می‌شوند.

آیا ماساژ سینه برای کاهش ورم صحیح است؟

یکی دیگر از کار هایی که ورم سینه بعد از پروتز را تا حد بسیاری کاهش می‌دهد، ماساژ سینه است اما این مورد را باید بدانید که این فرآیند دارای اصول خاصی است و نباید هر شخص بدون داشتن علم و دانش از این تکنیک استفاده کند و پستان ها را ماساژ دهد. زیرا ممکن است همانطور که این تکنیک مفید است نیز به همان اندازه برای فرد خطرناک باشد. هر گونه از این مراقبت ها باید تحت نظر پزشک جراح صورت گیرد زیرا جا به جایی پروتز در اثر ماساژ ممکن است با عفونت در این ناحیه رو به رو شود و عوارض شدیدی برای فرد به همراه داشته باشد.

ورزش بعد از پروتز سینه


در ابتدا لازم به ذکر است که ورزش بعد از جراحی پروتز سینه بسیار مهم است اما این کار را تا مدت زمان توصیه‌ای پزشک انجام ندهید زیرا گردش خون بالا رفته و امکان ایجاد احساس ناخوشایند در قسمت سینه را به همراه دارد. ورزش هایی نظیر بدنسازی یا والیبال و … را تا دو ماه بعد از جراحی نباید انجام داد.
بعد از گذشت دو هفته می‌توانید از ورزش هایی که پزشک مجاز کرده استفاده کنید. توجه داشته باشید که ورزش ها را صحیح انجام دهید زیرا ورزش و فعالیت های نادرست سبب ایجاد ورم در سینه می‌شود.

دوران نقاهت بعد از جراحی سینه

همه جراحی ها اعم از زیبایی و درمانی نیازمند دوره نقاهت و استراحت برای نتیجه گیری بهتر از جراحی و جلوگیری از عوارض هستند. بعد از اتمام جراحی پزشکان مربوطه باید ها و نباید ها را در اختیار بیمار قرار می‌دهند.

نتیجه گیری

مهم ترین نکته ای که همه زنان و دختران باید در نظر قرار دهند این است که در صورتی که تصمیم دارید برای انجام پروتز سینه اقدام کنید حتما از پزشکانی کمک بگیرید که در زمینه پروتز تجربه و مهارت دارند. در این موارد است که می توان به نتیجه جراحی امیدوار بود. علاوه بر این مراقبت های بعد از پروتز سینه نیز باید به دقت انجام شود تا تورم سینه بعد از پروتز کاهش داشته باشد.

از خواندن این مقاله دریافتید که تورم و التهاب بعداز انجام دادن پروتز سینه تا حدودی طبیعی است و بعد از گذراندن دوران نقاهت نیز این مورد به مرور از بین می‌رود. برش در سطح پوست و بافت سینه خود به تنهایی موجب ورم خواهد شد بنابراین این مورد جای نگرانی ندارد. توصیه بر این است که حتما این موارد را به جراح خود اطلاع دهید و از انجام کار های خودسرانه برای رفع این موارد استفاده نکنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *