عفونت قارچی پستان

عفونت قارچی پستان و شکل ظاهری آن

عفونت قارچی پستان یک عفونت قارچی شایع بین افراد می باشد و توسط یک قارچ به نام قارچ کاندیدا به وجود می آید. علائم این بیماری شامل ضایعه پوستی قرمز روشن سینه ها و بالا تنه است. درمان شامل استفاده از کرم یا پماد ضد قارچ می باشد. با استفاده از پودر خشک کننده سینه می توانید از عفونت قارچی جلوگیری کنید.

عفونت قارچی پستان

عفونت قارچی پستان، برگرفته از یک عفونت قارچی پوست به نام کاندیدیازیس است. قارچی به نام کاندیدا باعث کاندیدیازیس می شود. بسیاری از انواع قارچ ها به طور طبیعی روی پوست انسان ها می زیستند. در افراد سالم، این موضوع به طور معمول هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و همچنین در دسته ی سرطان سینه قرار نمی گیرد. اما زمانی که کاندیدا بیش از حد رشد می کند، قارچ می تواند به سطح پوست شما نفوذ کند و باعث عفونت در سینه ها شود. کاندیدیازیس می تواند تقریباً در هر نقطه از سطح بدن شما ایجاد شود. اما اغلب در نواحی مرطوب و گرم پوست شما مانند چین های پوستی سینه ها یافت می شود.

شکل ظاهری عفونت قارچی پستان

عفونت قارچی پستان شبیه راش پوستی قرمز روشن است. ضایعه پوستی در سینه ها و در بالای تنه ظاهر می شود، جایی که پوست سینه شما با سینه شما تماس می گیرد. ضایعه پوستی سینه ممکن است:

• احساس برآمدگی یا حساسیت
  • براق شدن سطح سینه
  • احساس خارش یا درد در پوست
  • سوزش سینه

پوست اطراف ضایعه پوستی ممکن است خشک، پوسته پوسته و یا ترک خورده باشد. ضایعه پوستی ممکن است تاول هایی ایجاد کند که ترشح می کنند.

علت عفونت قارچی سینه

کاندیدا (نوعی قارچ پوستی) باعث عفونت قارچی در پستان می شود. این نوع باکتری معمولا در محیط های گرم یا مرطوب رشد می کند. هنگامی که رطوبت در پوست شما ایجاد می شود، می تواند باعث شود سطح پوست شما در چین های سینه به هم بچسبد. همچنین رطوبت باعث می شود پوست شما راحت تر به هم مالش یابد، که می تواند منجر به یک بیماری پوستی به نام اینترتریگو شود. اینترتریگو به کاندیدا اجازه می دهد تا بیش از حد رشد کند و باعث عفونت قارچی شود.

شرایط و سایر عواملی که می توانند باعث بیماری اینترتریگو شوند یا منجر به عفونت قارچی پستان شما شوند عبارتند از:

• داشتن سینه های بزرگ
  • عدم تعویض مکرر لباس زیر
  • آب و هوای گرم و مرطوب
  • هایپرهیدروزیس
  • خشک کردن نامناسب سینه ها
  • شیر دادن به فرزند
  • پوشیدن لباس زیر نامناسب یا لباس تنگ
  • استفاده از پد سینه
  • سابقه عفونت قارچی واژن

عفونت های قارچی در گروه های خاصی از افراد که شامل افراد باردار، اضافه وزن یا چاقی شایع تر است. مصرف آنتی بیوتیک ها باکتری هایی را که به طور معمول در بدن یا روی بدن شما زندگی می کنند از بین می برند. عفونت قارچی پستان نیز در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند شایع تر است. این ممکن است به دلیل شرایطی مانند دیابت باشد. یا ممکن است ناشی از استفاده از داروهایی باشد که سیستم ایمنی شما را سرکوب می کنند.

جلوگیری از عفونت قارچی سینه

افراد می توانند با خشک نگه داشتن و تمیز نگه داشتن ناحیه سینه ها باعث جلوگیری از عفونت قارچی شوند. همچنین می توانند از پودرهای خشک کننده برای جلوگیری از این بیماری استفاده کنند. اقدامات دیگری که افراد می توانند برای جلوگیری از عفونت قارچی پستان خود انجام دهند عبارتند از:

• پد سینه: اگر از پد سینه یکبار مصرف استفاده می کنید، حتما از پدهای بدون آستر ضد آب استفاده کنید. بالشتک های سینه خود را مرتباً عوض کنید. اگر از پدهای سینه قابل استفاده مجدد استفاده می کنید، حتما آنها را در آب گرم و صابون بشویید.
  • سوتین: از سوتین های نخی تمیز و نگهدارنده استفاده کنید. حداقل روزی یکبار سوتین خود را عوض کنید. سوتین های خود را با آب گرم و صابون بشویید. در سوتین نخوابید
  • شستن دست ها: این کار را قبل و بعد از شیردهی انجام دهید. همچنین قبل و بعد از استفاده از کرم ضد قارچ روی سینه ها، فراموش نکنید که دست های خود را بشویید.
  • رژیم غذایی: از غذاهای شیرین و نشاسته ای خودداری کنید و مصرف الکل را قطع کنید. اضافه کردن یک پروبیوتیک به رژیم غذایی خود را در نظر بگیرید. کاهش وزن در افراد ممکن است به جلوگیری از عفونت قارچی پستان کمک کند.

شما معمولاً می توانید این نوع بیماری را در خانه درمان کنید. برای درمان در خانه شما به یک داروی ضد قارچ بدون نسخه نیاز دارید. اما اگر ضایعه پوستی در طی چند هفته از بین نرفت، با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است به گزینه درمانی قوی تری و تخصصی تری نیاز داشته باشید.

مدت زمان عفونت قارچی پستان چقدر است؟

ممکن است چند هفته طول بکشد تا از شر عفونت پستان خلاص شوید. پس از شروع درمان ضد قارچی، ضایعه پوستی باید در طی یک الی دو هفته از بین برود. اما درمان عفونت های قارچی می تواند سخت باشد. اگر علائم شما ادامه یافت، با پزشک یا متخصص خود تماس بگیرید.

جمع بندی مقاله

عفونت های قارچی پستان ها بیماری ای شایع است. شما معمولاً می توانید این بیماری را با داروهای درمان کننده قارچ پوستی درمان کنید. اما خلاص شدن از عفونت‌های قارچی پستان‌ها می‌تواند به زمان و صبر نیاز داشته باشد. اگر علائم عفونت قارچی در سینه خود دارید، به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک یا متخصص می توانند گزینه های درمانی مناسبی را به شما ارائه دهند تا در سریع ترین زمان احساس بهتری داشته باشید.

نحوه تشخیص عفونت قارچی پستان

پزشک یا متخصص شما یک معاینه فیزیکی برای تشخیص عفونت قارچی پستان شما انجام خواهد داد. آنها ممکن است بتوانند با نگاه کردن به پوست سینه، عفونت قارچی را تشخیص دهند. اگر جوش قرمز با رنگ روشن دارید، ممکن است پزشک یا متخصص شما بتواند بگوید که این یک عفونت قارچی است. پزشک یا متخصص شما ممکن است بخواهد نمونه برداری از پستان را برای آزمایش کردن انجام دهد. آنها ممکن است از یک اسکالپل برای خراش دادن آرام بخشی از پوست ناحیه عفون کرده استفاده کنند. آسیب شناس نمونه را زیر میکروسکوپ بررسی می کند. این می تواند به آنها کمک کند تا نوع قارچی که باعث عفونت می شود را تعیین کنند.

📢بیشتر بخوانید: عوارض خطرناک پروتز سینه

درمان عفونت قارچی سینه

درمان بیماری عفونت قارچی پستان ممکن است شامل تجویز و نیاز به مصرف کردن داروهای ضد قارچ باشد. پزشک یا متخصص شما ممکن است کرم، پماد یا محلول دیگر ضد قارچ را توصیه کند. می توانید بسیاری از کرم های ضد قارچ را بدون نسخه خریداری کنید. پزشک یا متخصص شما ممکن است یک داروی ضد قارچ قوی تری را در صورت نیاز برای شما تجویز کند. می توانید بیماری های ضد قارچ ها را مستقیماً بر روی ناحیه دارای عفونت پوست خود بمالید. داروهای ضد قارچ موضعی عبارتند از:

• نیستاتین
  • کلوتریمازول
  • میکونازول

در برخی موارد، پزشک یا متخصص شما ممکن است یک داروی ضد قارچ که به صورت خوراکی مصرف می‌شود را تجویز کند. این شامل داروهایی مانند فلوکونازول است. پزشک یا متخصص همچنین ممکن است یک کرم استروئیدی را برای کمک به کاهش علائم شما توصیه کند. تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه سینه برای کمک به خلاص شدن از شر عفونت قارچی پستان مهم است. این موضوع همچنین می تواند به جلوگیری از بازگشت عفونت های قارچی به سینه های شما در آینده کمک کند. قرار دادن ناحیه سینه در معرض هوا ممکن است کمک کند. پودرهای خشک کننده همچنین ممکن است به خشک شدن پوست شما و جلوگیری از عفونت های قارچی در آینده نیز کمک کند.