جراحی پروتز سینه

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

جراحی پروتز سینه با هدف افزایش سایز سینه ها انجام می گیرد و با قرارگیری پروتزهای سالینی و یا سیلیکونی انجام می شود. پروتز پشت بافت سینه و یا زیر عضلات قفسه سینه قرار می گیرد.

خانم هایی که:

• خواهان داشتن سینه های بزرگ تری هستند
  • فکر می کنند بعد از زایمان و یا شیردهی از حجم سینه های شان کاسته شده است
  • می خواهند توازن و تناسب بیشتری میان تمام قسمت های بدن شان برقرار شود

می توانند با مشورت پزشک از مزایای جراحی پروتز سینه بهره مند شوند.

موردی که باید به آن اشاره کنیم این است که جراحی بزرگ کردن سینه می تواند با تزریق چربی گرفته شده از سایر قسمت های بدن نیز انجام شود.

توجه داشته باشید که جهت انجام این روش جراحی، رشد سینه ها باید کامل شده باشد.

انواع جنس پروتز پستان

• پروتزهای سالینی. پروتزهای مملوء از محلول آب نمک استریل. در صورتی که این پروتز دچار پارگی و نشت شود، محلول درون آن توسط خود بدن جذب خواهد شد.
  • پروتزهای سیلیکونی. پروتزهای حاوی ژل سیلیکون. در صورتی که این نوع پروتز دچار پارگی شود، ژل به داخل پاکت پروتز بر می گردد و شاهد از بین رفتن پروتز خواهیم بود.

افرادی که این نوع پروتز را انتخاب می کنند، باید تست های تصویربرداری مانند MRI و سونوگرافی را به طور مرتب انجام دهند.

جراحی-پروتز-سینه

اقدامات و مراقبت های قبل از جراحی

آمادگی ها و مراقبت های لازم در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت. معمولا از بیمار خواسته می شود، شش تا هشت ساعت قبل از جراحی چیزی نخورد و نیاشامد و روز جراحی ناشتا باشد.

افرادی که سیگاری هستند، باید استعمال سیگار و دخانیات را دو هفته قبل از جراحی و بعد از آن، کنار بگذارند. نیکوتین موجود در سیگار، روند بهبود را به تاخیر می اندازد و احتمال بروز عفونت بیشتر خواهد بود.

مصرف داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی مانند آسپیرین و ژلوفن، قبل از عمل ممنوع است. این قبیل داروها روند انعقاد خون را مختل کرده و احتمال بروز عوارضی از قبیل خونریزی را افزایش می دهند.

هرآنچه باید درباره جراحی لیفت سینه بدانید!

روند جراحی پروتز سینه

در جراحی پروتز سینه، پروتز و یا چربی به روش جراحی داخل بافت سینه قرار می گیرد و یا تزریق می شود. پروتز، پشت عضلات قفسه سینه و یا پشت بافت طبیعی سینه قرار داده می شود. در چنین شرایطی، سینه ها به اندازه یک کاپ و یا بیشتر، بزرگ خواهند شد.

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که جراحی پروتز سینه، با لیفت سینه تفاوت دارد. لیفت سینه به رفع افتادگی سینه ها کمک می کند.

پروتزها، پوسته های نرم و انعطاف پذیری هستند که با سالین و یا سیلیکون پر شده اند. پزشکان عمدتا ترجیح می دهند از پروتزهای سیلیکونی استفاده کنند.

جراحی پروتز سینه، روش سرپایی است و در بیشتر موارد، بیمار همان روز از بیمارستان مرخص خواهد شد. این روش جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و بیمار هیچ گونه دردی را احساس نخواهد کرد. توصیه ما به بیماران این است که از یک روز قبل از جراحی، نکات گفته شده از طرف پزشک را رعایت کنند.

پروتز در یکی از نواحی زیر قرار داده خواهد شد:

• زیر بافت سینه
  • زیر بغل
  • در بافت اطراف نوک سینه

سپس محلی برای قرارگیری پروتز ایجاد می شود. بدین صورت که بافت سینه از عضلات و بافت قفسه سینه جدا می شود. پروتز داخل آن قرار می گیرد، به گونه ای که پروتز دقیقا وسط سینه باشد.

بعد از قرارگیری پروتز در جای مناسب، برش ها بخیه زده می شوند و پانسمانی بر روی بخیه ها قرار می گیرد.

بعد از پایان جراحی، بیمار به اتاق ریکاوری منتقل و علائم حیاتی بدن مانند فشار خون، تنفس و ضربان قلب کنترل می شود.

نکات مربوط به بعد از جراحی پروتز سینه و دوره نقاهت

بعد از جراحی، پوشیدن پستان بند به منظور حفظ فرم سینه ها به شدت توصیه می شود.

در صورت بروز درد می توان از داروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک استفاده کرد.

زمان مناسب بازگشت به محل کار و انجام فعالیت ها از سوی پزشک ارائه می شود. با این حال، بیمار باید چند روز را در منزل استراحت کند. انجام فعالیت های شدید بدنی، بلند کردن اجسام سنگین و خم و راست شدن به مدت چند هفته ممنوع است.

افرادی که کار آن ها فیزیکی است، به استراحت بیشری نیاز دارند.

معمولا تا چند هفته حرکات دست ها و یا بالا نگه داشتن بازوها برای بیمار سخت است، که به مرور از میزان محدودیت حرکتی کاسته خواهد شد.

نتایج این روش جراحی، بلافاصله بعد از جراحی قابل مشاهده است. با این حال، ممکن است مدتی طول بکشد تا از میزان التهاب و ورم سینه ها کاسته شود و نتایج نهایی مشخص گردد.

علائم پارگی پروتز سینه

ممکن است نیاز باشد بیمار یک هفته بعد از جراحی برای کشیدن بخیه ها به مطب مراجعه کند.

توجه داشته باشید در صورت مشاهده علائمی از عفونت مانند حرارت، تب و یا افزایش درد حتما به پزشک مراجعه کنید.

خانم هایی که قصد بارداری و شیردهی در آینده دارند، حتما در این خصوص با پزشک خود مشورت داشته باشند.

مراقبت های بعد از پروتز پستان

بعد از جراحی پروتز سینه از پانسمان بر روی برش (برش جراحی) استفاد می شود. این بانداژ توسط سینه بند یا سوتین مخصوص جراحی محافظت می شود.

ممکن است بعد از عمل، از لوله های تخلیه استفاده شود. این یک تخلیه پلاستیکی است که در قفسه سینه شما قرار می گیرد تا مایعات اضافی و خون و ترشحات از ناحیه جراحی خارج شود. لوله های تخلیه معمولاً ۱ تا ۲ هفته پس از جراحی شما برداشته می شود. پرستار شما قبل از رفتن به خانه به شما یاد می دهد که چگونه از آن مراقبت کنید.

بیمار نسخه ای برای داروهای ضد درد و مسکن و آنتی بیوتیک ها دریافت خواهد کرد.
اگر با اتومبیل سفر می کنید ، یک بالش یا حوله کوچک را بین کمربند ایمنی و سینه بازسازی شده خود قرار دهید. پوست بالای پستان بازسازی شده شما، اغلب نازک است و به راحتی قابل خراش خوردن است. این مورد می تواند به عفونت منجر شود. بنابراین لازم است که مراقبت های خاصی انجام گیرد.

پروتز سینه باعث سرطان می شود؟

پروتز های سینه باعث سرطان سینه نمی شوند و احتمال سرطان سینه را بالا نمی برند. ولی تحقیقات نشان داده است زنانی که نوع غیر مرغوب پروتز سینه دارند به احتمال بیشتری به لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک یا ALCL  مبتلا می شوند.

ALCL نوعی لنفوم غیر هاجکین است. این نوعی سرطان است که در سیستم لنفاوی ( سیستمی که برای مبارزه با عفونت و بیماری ها در بدن فعالیت می کند ) شروع می شود و در سلول های خونی قوی تر می شود.

در صورتی که قصد دارید جراحی پروتز سینه انجام دهید نیاز است که به برخی نکات توجه کنید.

چه ارتباطی بین پروتز سینه و سرطان وجود دارد؟

متخصصان نمی دانند که چرا پروتزهای سینه باعث لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک می شوند. ۹۳ تا ۹۶ درصد از زنان دارای پروتز سینه  که به ALCL  مبتلا می شوند از پروتزهای دارای بافت ویژه استفاده کرده اند. به این معنا که سینه ها ظاهری ناصاف و برامده در برخی نواحی دارند.

بهترین جراح سرطان سینه

همانند پروتز های صاف، پروتزهای دارای بافت هم برای اعمال جراحی بازسازی و زیبایی به کار می روند. پروتزهای دارای بافت به احتمال کمتری تکان می خورند و کمتر باعث موج دار شدن در ناحیه سینه می شوند. ولی متخصصان بر این باورند که پروتزهای دارای بافت می تواند باعث واکنش نشان دادن سیستم ایمنی برخی زنان شود و به ترتیبی در موارد نادری باعث لنفوم سینه شوند.

بهترین سن جراحی پروتز سینه

یکی از سوالات رایجی که از جراحان سینه پرسیده می شود این است که بهترین سن برای انجام جراحی پروتز سینه چند سال است؟ با اینکه مواقعی وجود دارد که شاید بهترین و مناسب ترین زمان برای انجام جراحی پروتز سینه نباشد، ولی اینکه یک سن به خصوصی را برای انجام جراحی پروتز سینه مشخص کرد، بسیار دشوار است.

فاکتورهای بسیاری بر آمادگی یک زن برای این جراحی تاثیر می گذارد. سن نقش کمرنگی را در تصمیم گیری برای این جراحی بازی می کند. در ادامه به چند مورد که می تواند برای تصمیم گیری برای انجام این جراحی کمک تان کند، اشاره می کنیم.

ارتباط نوع پروتز سینه با سن مراجع

نوع پروتز سینه اهمیت بسیاری دارد. برای مثال پروتز های سالین و آب و نمکی که تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دارد، برای زنان بالای ۱۸ سال مناسب هستند. ولی استفاده از پروتز های سیلیکونی احساس طبیعی بودن بیشتری دارند و برای سنین بالای ۲۲ سال مناسب هستند.
گرچه پروتز های سیلیکونی برای زنان ۲۲ سال به بالا مناسب اند، استفاده از آن ها برای زنان جوان تر غیر قانونی نیست. در حقیقت سازمان غذا و داروی آمریکا این پروتز ها را برای زنان بالای ۲۲ سال مناسب تر می دارد.

در پایان این که،

بسیاری از خانم ها از کوچک و کم حجم بودن سینه های خود ناراضی اند و اعتماد به نفس ندارند. گاهی ممکن است از حجم سینه ها به دلیل زایمان و یا شیردهی کاسته شود. در چنین شرایطی، جراحی پروتز سینه از سوی پزشک تجویز خواهد شد.

در این روش جراحی، پروتز داخل بافت سینه و یا زیر عضلات قفسه سینه قرار می گیرد و شاهد افزایش سایز سینه خواهیم بود.

توصیه ما این است که بیماران بعد از جراحی، تمام نکات گفته شده از سوی پزشک را رعایت کنند، رژیم غذایی سالمی داشته باشند و استعمال سیگار را کنار بگذارند تا در کوتاه ترین زمان، به بهترین نتایج برسند.